Velden

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Modules > Taken en instellingen >

Velden

Bij de module Velden kunt u de aspecten een naam geven, zodat het past binnen de terminologie die binnen de organisatie gebruikt wordt. Ook kan het afdwingen van het invullen van de stam- en urenboekingsgegevens worden ingesteld.

 

Aspect types

 

info_24

Bekijk ook www.timewriter.nl/support/video voor instructievideo's over het aanpassen van de aspectnamen (Terminologie).

 

Ga naar Taken en instellingen | Velden. Hier kunt u de naamgeving van de aspecten aanpassen en gebruikersvelden instellen.

Hieronder ziet u de standaard instellingen voor het aspect Klant.

 

velden_klant

 

 

Door op weekraster_knop_bewerk te drukken kunt u het aspect type aanpassen. Hiervan kunt u de volgende eigenschappen instellen:

 

Omschrijving

De naam van het aspect, zoals deze binnen de organisatie gebruikt wordt. **

Groep omschrijving

Het meervoud van de omschrijving. Deze komt boven lijsten te staan. **

In gebruikt

Hiermee kunt u aangeven of het aspect gebruikt moet worden of niet. **

Verplicht

Als verplicht is aangevinkt dan zal bij het maken van urenboekingen worden afgedwongen dat dit aspect wordt geselecteerd.

** De naamgeving en de instelling 'in gebruik' worden pas effectief na het herstarten van de applicatie.

 

Gebruikersvelden

Bij Taken en instellingen | Velden kunt u het wel of niet verplicht zijn van gebruikersvelden instellen. Gebruikersvelden zijn extra gegevens die bij een stamgegeven of urenboeking kunnen worden opgeslagen. In TimeWriter Freeware is per aspect 1 vast gebruikersveld (Opmerking) beschikbaar en per urenboeking 2 gebruikersvelden (Werkzaamheden en Aantal). In TimeWriter Freeware kunt u alleen het wel of niet verplicht zijn van de velden instellen, in TimeWriter Standaard en Professional zijn de instel mogelijkheden uitgebreider.