<< Click to Display Table of Contents >> Navigation: Modules > Taken en instellingen > Velden |
Bij de module Velden kunt u de aspecten een naam geven, zodat het past binnen de terminologie die binnen de organisatie gebruikt wordt. Ook kan het afdwingen van het invullen van de stam- en urenboekingsgegevens worden ingesteld.
Bekijk ook www.timewriter.nl/support/video voor instructievideo's over het aanpassen van de aspectnamen (Terminologie). |
Ga naar Taken en instellingen | Velden. Hier kunt u de naamgeving van de aspecten aanpassen en gebruikersvelden instellen.
Hieronder ziet u de standaard instellingen voor het aspect Klant.
Door op te drukken kunt u het aspect type aanpassen. Hiervan kunt u de volgende eigenschappen instellen:
Omschrijving |
De naam van het aspect, zoals deze binnen de organisatie gebruikt wordt. ** |
Groep omschrijving |
Het meervoud van de omschrijving. Deze komt boven lijsten te staan. ** |
In gebruikt |
Hiermee kunt u aangeven of het aspect gebruikt moet worden of niet. ** |
Verplicht |
Als verplicht is aangevinkt dan zal bij het maken van urenboekingen worden afgedwongen dat dit aspect wordt geselecteerd. |
** De naamgeving en de instelling 'in gebruik' worden pas effectief na het herstarten van de applicatie.
Bij Taken en instellingen | Velden kunt u het wel of niet verplicht zijn van gebruikersvelden instellen. Gebruikersvelden zijn extra gegevens die bij een stamgegeven of urenboeking kunnen worden opgeslagen. In TimeWriter Freeware is per aspect 1 vast gebruikersveld (Opmerking) beschikbaar en per urenboeking 2 gebruikersvelden (Werkzaamheden en Aantal). In TimeWriter Freeware kunt u alleen het wel of niet verplicht zijn van de velden instellen, in TimeWriter Standaard en Professional zijn de instel mogelijkheden uitgebreider.